CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Monday, August 25, 2008

BEST SANGAT! TAPI TIRAI TERPAKSA DILABUHKAN.

Salam cekal untuk semua.

Pada malam ini(25.8.08) adalah malam terakhir Pesta Konvo Tamu Gadang ke 10 berlangsung. Pelbagai suka dan duka dialami dan seribu pengalaman yang diperolehi. Ikhlas dari dalam hati saya amat sedih untuk meninggalkan organisasi jawatankuasa ini. Bayangkan tujuh hari tujuh malam kami ahli jawatankuasa bekerja bersama-sama dari pagi hingga ke pagi juga dengan postmortemnya setiap malam/pagi(purata 11pm-2am). Bukan itu sahaja kami bersama-sama, tetapi sejak berbulan-bulan yang lepas lagi kami meeting setiap minggu. Jika dulu saya baru sahaja kenal dengan pengarah bahagian, timb. pengarah bahagian atau ajk, tetapi sekarang macam adik beradik pula. Contohnya saya dengan pengarah keselamatan, urusetia, pertandingan, demonstrasi, makanan, pameran dan lain-lain. Boleh dikatakan kami macam adik beradik. Begitu juga dengan rakan-rakan yang lain, saya merasakan hubungan silaturrahim bertambah erat. Syukur kerana aktiviti begini dapat menjalinkan seribu ikatan.

Walaupun pelbagai rintangan, masalah yang dihadapi semua, ia dijadikan cabaran untuk dirintangi bersama. Setiap kali postmortem pada sebelah tengah malamnya banyak rungutan, teguran, luahan hati dan perasaan, penambahbaikkan dilontarkan di bilik urusetia. Namun ia sekadar cara profesional untuk organisasi. Diluar, kami adik beradik, tetapi dalam meeting@ postmortem kami musuh yang profesional. Saya sering kali memberitahu kepada semua ahli-ahli meeting, ketika dalam meeting lontarlah apa sahaja yang kamu rasakan kamu harus bercakap, jangan simpan dalam hati takut ia meletup. Namun harus diingatkan semua itu boleh berlaku didalam bilik 'kebal' sahaja. Habis sahaja meeting, kita umpama adik beradik. ini barulah fleksibel dan profesional.

Akhir kata, semoga ikatan yang terjalin kekal utuh sepanjang masa. Sejuta pengalaman bersama korang tetap di ingatan. Maafkan salah silap yang disengajakan atau tidak sengaja. salam sayang korang semua. Sekian terima kasih.

4 comments:

AkuD kot! said...

Salam.. Abg Afizul, thanks sbb bagi kiteorg peluang join Tamu Gadang kali nie... =) N, sory klu ada kekurangan dari kami AJK urusetia.. Abg Afizul, MT n semua pengarah bhgn dah buat yang terbaik..TQ!! TQ!! TQ!!

impiani2dekat said...

thankz!!!!boleh join pengarah bhgn tamu gadang. tabik spring dengan pimpinan abg pjol...semoga ukhuwah semua ajk pelaksana dapat dikekalkan sampai bile.sedih dah tak dpt jumpa selalu lg...hopefully pas ni ade lg program bwh abg pjol n ajk2 lain...thaks semua pgrh, timbln, mt n ajk lain yg sporting!

Projek Protokol MPPUMS said...

memang sedih sangat tak dapat kita nak jumpa slalu lagi....bilik urustia, posmortem mlm2, ajk2 yang bgus2,yg sporting2.....rindunyer korang semua....pe2 pun korang tetap di hati a.pjol....

headHunter said...

salam, kita semua dah buat yang terbaik untuk tamu gadang kali nie,. harap kepada rakan2 yang dapat merasakan kepincangan tamu gadang kali ini, kami di barisan MT memohon maaf sangat2,.tamu gadang 11 ada lagi bha-ketua bendahari tmugdang10